Fyzická aktivita, ktorá redukuje hmotnosť

0

Fyzická aktivita pre zdravú váhu

Prečo je dôležitá fyzická aktivita? – Pravidelná fyzická aktivita je dôležitá pre dobré zdravie a je obzvlášť dôležitá, ak sa snažíte schudnúť alebo si udržať zdravú váhu.

Keď schudnete, vyššia fyzická aktivita zvyšuje počet kalórií, ktoré vaše telo využíva na energiu alebo „spaľuje“. Spaľovanie kalórií prostredníctvom fyzickej aktivity spolu so znížením počtu kalórií, ktoré jete, vytvára „deficit kalórií“, ktorý vedie k strata váhy.
K najväčšej strate hmotnosti dochádza kvôli zníženému príjmu kalórií. Dôkazy však ukazujú, že jediný spôsob, ako udržať chudnutie, je vykonávať pravidelnú fyzickú aktivitu.
Najdôležitejšie je, že fyzická aktivita znižuje riziká kardiovaskulárnych chorôb a cukrovky nad rámec toho, čo je výsledkom samotnej redukcie hmotnosti.
Fyzická aktivita tiež pomáha

  • Udržujte váhu.
  • Znížte vysoký krvný tlak.
  • Znížte riziko cukrovky 2. typu, srdcového infarktu, mozgovej príhody a niekoľkých foriem rakoviny.
  • Zníženie bolesti pri artritíde a súvisiace postihnutie.
  • Znížte riziko vzniku osteoporózy a pádov.
  • Zmierniť príznaky depresie a úzkosti.

Koľko fyzickej aktivity potrebujem?

Pokiaľ ide o riadenie hmotnosti, ľudia sa veľmi líšia v tom, koľko fyzickej aktivity potrebujú. Tu je niekoľko pokynov, ktoré treba dodržiavať:

Aby ste si udržali svoju váhu: Pracovajte si až 150 minút aeróbnej aktivity so strednou intenzitou, 75 minút aeróbnej aktivity s intenzívnou intenzitou alebo ekvivalentnej zmesi z nich každý týždeň. Silné vedecké dôkazy ukazujú, že fyzická aktivita vám môže pomôcť udržať si váhu v priebehu času. Presné množstvo fyzickej aktivity potrebné na to však nie je jasné, pretože sa medzi jednotlivými ľuďmi veľmi líši. Je možné, že budete musieť urobiť viac ako ekvivalent 150 minút aktivity strednej intenzity týždenne, aby ste si udržali svoju váhu.

Ak chcete schudnúť a udržať ju mimo dosah: budete potrebovať veľké množstvo fyzickej aktivity, pokiaľ neupravíte stravu a neznížite množstvo kalórií, ktoré jete a pijete. Na dosiahnutie zdravej váhy a na jej udržanie je potrebná pravidelná fyzická aktivita a plán zdravého stravovania.

CHUDNUTIE

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here